T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan "Yaşayan Okullar Projesi" tanıtım toplantısı, Sultanahmet Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk ve İstanbul Valisi Ali Yerlikaya'nın katılımıyla gerçekleşti.
Projenin tanıtım toplantısına; Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, İstanbul Valisi Ali Yerlikaya, Vali Yardımcısı Hüseyin Yılmaz, İlçe Kaymakamları, İl Milli Eğitim Müdürü Levent Yazıcı, İlçe Belediye Başkanları, İlçe Milli Eğitim Müdürleri, TMSF Başkanı Muhiddin Gülal ve projeye destek veren mimarlık ofislerinin yetkilileri katıldı.
Projenin tanıtım videosuyla başlayan programda, Bakan Selçuk, Vali Yerlikaya ile Eyüpsultan Yunus Emre İlkokulu Sınıf Öğretmeni Dilek Kelebek ve Sultanahmet Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 12. Sınıf Öğrencisi Kadir Arda katılımcılara hitaben birer konuşma gerçekleştirdiler.
Bakan Selçuk, bugünün kendisi için ayrı bir anlam taşıdığını ifade ederek "Çok eski yıllardan beri okul mimarisi konusunda özel olarak çalışıp sonsuz hayaller kuran bir arkadaşınızım ve hep okulların içinin nasıl olması gerektiği konusunda çeşitli varsayımlar üzerinde çeşitli akademik çalışmalar ve bazı projeler yapma imkânımız oldu. Bugün bu hayalimi gerçekleştirmek için bir mimari atılımın içerisindeyiz." dedi.
İnsan-mekân ilişkisinin mutluluğa olan etkisinden söz eden Bakan Selçuk, vakitlerinin çoğunu okulda geçiren öğrenciler için okul binalarının önemini vurguladı. Varlık amacı öğrenciler olan okulları güzelleştirmenin peşinde olduklarının altını çizen Bakan Selçuk, her okul binasının kendi iklim ve coğrafyasına uygun şekilde inşa edilmesinin önemli olduğunu belirtti. Bu projenin kıymetinin de bu noktadan ileri geldiğini vurgulayan Bakan Selçuk, "Coğrafyaya, kültüre, doğaya, dokuya hürmet etmek, oranın şartlarına saygı göstermek, oranın ihtiyaçlarını dikkate almak gerekir. Okul-çevre ilişkisi nasıl güzelleşir sorusunu bu projeyle açıklamış olduk." ifadelerine yer verdi.
Yeni okullarda teknolojinin getirdiği yenilik ve ihtiyaçları karşılamak için akıllı sistemlerin kullanıldığını belirten Bakan Selçuk, "Biz sadece çocuğun mutluluğuna bakıyoruz. O nedenle de bir okulun nasıl güzelleştirileceği konusunda bir farkındalık oluşturmaya çalışıyoruz." ifadelerinin ardından projeye emek veren isimlere teşekkür etti.
“Yaşayan Okullar Projesi ile Gelecek Kuşaklara İz Bırakmalıyız”
Vali Yerlikaya, “Yaşayan Okullar” projesine Bakanlık başta olmak üzere destek olan kurumlara teşekkür ederek konuşmasına başladı. Vali Yerlikaya, “Okullar, yavrularımızın 4-5 yaşında buluştuğu 19-20 yaşına kadar çok uzunca bir zaman içinde yaşamak zorunda olduğu ve geleceğin inşa edildiği mekanlar. Sayın Bakanımızın bir sözü var hiç aklımdan çıkmıyor. “Onlara bir özgeçmiş yazmak için değil, onları geleceğe hazırlamak…” diyerek okul binalarının mimari tasarımının önemine değindi.
Vali Yerlikaya, konuşması şu şekilde sürdürdü: “Şu anda okullarımızla ilgili, Gazi Mustafa Kemal’in ifadesiyle medeniyetimizin hülasası İstanbul’da bizden sonraki neslimize aktaracağımız muazzam tarihi eserlerimiz var. İşte bunlardan birisi içinde bulunduğumuz mektep.
Şimdi, 2023 Eğitim Vizyonuyla Yaşayan Okullar Projesiyle biz de geçmişten bize yaşayarak gelen okullar gibi, bizden sonraki kuşaklara da yaşayan okullar, binalar bırakmamız lazım.
Bugün Sayın Bakanımızın kıymetli çalışmalarıyla bunu yapmak için bir araya geldik. Yedi bölgede, hangi ilde olursa olsun. İster metropolde, ister ilçelerde, beldelerde öyle okullar tasarlayalım ki yaşayan mimarimizin, mimarlarımızın eserlerini en üst seviyede orada görelim.”
İstanbul’da okulların güçlendirilmesine yönelik olarak yürütülen çalışmalara değinen Vali Yerlikaya, “1999 yılı öncesinde yapılmış okullarımızın %92’sinin deprem dayanımını hamdolsun sağladık. Ya yıktık yeniden yaptık ki bu oran yaklaşık %40’a tekabül ediyor. İstanbul’da yıkılan veya güçlendirilen 1156 okulumuz oldu.
2023 yılından önce Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatı, Kıymetli Bakanımız Ziya Hocamızın takip ve koordinasyonuyla İstanbul’umuzda Allah’ın izniyle hepsini tamamlayacağız. Tamamlayacağız ama biliyorsunuz yeni okul ihtiyaçlarımız da var.
İstanbul’da 77 adet sorunsuz arsamız var. Buradan İstanbullu hemşehrilerimize, hayırseverlerimize seslenmek istiyorum. Bu arsalarımızı en kısa zamanda kıymetli hayırseverlerimizle buluşturmak istiyoruz. Ama, daha önceki yapılanlardan farklı olarak. Yaşayan Okullar Projesi’nin en güzel ilk 77 uygulamasının da bu arsalarımızda olmasını istiyoruz.” ifadelerini kullandı.
Vali Yerlikaya, “Sayın Bakanım, medeniyetimizin hülasası İstanbul’umuzda gelecek kuşaklarımızın, ‘iyi ki Yaşayan Okullar Projesini hayata geçirmişler. Mimari tasarımından uygulayıcısına, yüklenicisinden mühendisine, işçisinden idarecisine ve kandillerimiz olan öğretmenlerimize varıncaya kadar Allah razı olsun’ diyerek 2023 Eğitim Vizyonu ışığında gençlerimizi yetiştirecek bu çalışmaların hayırlara vesile olmasını diliyorum.” diyerek konuşmasını tamamladı.
Proje tanıtım toplantısı, konuşmaların ardından Bakan Selçuk’un, proje mimarlarına plaket takdimi ile tamamlandı.
Bakan Selçuk ve Vali Yerlikaya, beraberindeki heyet ile stantları gezerek 15 mimarlık ofisi tarafından hazırlanan 23 mimari projeyi inceledi.
Yaşayan Okullar Projesi’nde Eğitimin Geleceği Tasarlanıyor
Yaşayan Okullar Projesi, eğitimin her seviyesinde ve her farklı yerleşimdeki eğitim yapılarına örnek olacak projelerle eğitimin geleceğini tasarlıyor.
2023 Eğitim Vizyonu kapsamında hayata geçirilen Yaşayan Okullar Projesi, eğitim kurumlarının mimari yapılarının öğrencilerin gereksinimleri ve okulların bulunduğu bölgenin özellikleri değerlendirilerek yeniden tasarlanması amacıyla düzenleniyor.
Proje kapsamında, 15 mimarlık ofisi tarafından hazırlanan 23 proje; köy okullarından, yoğun kent nüfusundaki okullara ülkemizin farklı ihtiyaçları göz önüne alınarak hazırlanan bir örneklem oluşturuyor. Yaklaşık olarak 150.000 metrekarelik proje alanıyla ortalama 450 derslik ile 15.000 öğrenciye erişmeyi hedefleyen Yaşayan Okullar Projesi’yle; anaokulu, ilkokul, ortaokul, lise, özel eğitim iş okullarının bulundukları bölgenin coğrafi özellikleri göz önünde bulundurarak yeniden yapımı ya da yenilenmesi sağlanacak. Hazırlanan tüm projelerde, okulların sadece öğrencileriyle değil, çevreleriyle de sosyal etkileşimlerinin güçlendirilmesi önemseniyor.