T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Türkiye’nin ilk kamera müzesi “Hilmi Nakipoğlu Fotoğraf Makineleri Müzesi”, fotoğrafa küçük yaşlardan itibaren ilgi duyan Hilmi Nakipoğlu tarafından 1997 yılında kuruldu. 1896 yılından günümüze kadar kullanılan acı, tatlı birçok hatıraya, savaşlara tanıklık eden ve hala çalışır durumdaki yüzlerce makine, Bakırköy’de yer alan müzede sergileniyor.
Fotoğrafa olan ilgisini ve müzenin kuruluş serüvenini anlatan Hilmi Nakipoğlu, fotoğraf kariyerine 6x6 ve 6x9 filmler ile siyah beyaz fotoğrafları basarak başladığını anlattı. Nakipoğlu, “12 yaşımda fotoğraf tab ederek başladım. O dönemde fotoğraf makinem yoktu. Annemin çeyiz sandığının içindeki eşyaları çıkarıp içine girdim. Çeyiz sandığı benim için karanlık odaydı. Bir paket fotoğraf kartı ile siyah beyaz birinci ve ikinci banyo. Fotoğraf, ışıkla çizim anlamına geliyor. Bu işin de temeli siyah beyazdır.” dedi.
Nakipoğlu, “Annemin sandığından çıktım ve 97 yılında müzeyi açtım. 97 yılına kadar özellikle her hafta sonu cumartesi pazar, bazen iki, üç olmak üzere fotoğraf makinesi satın alma yoluyla koleksiyon oluşturmaya başladım. Surlarının dibinden, Beyazıt İstanbul Üniversitesi’nin meydanından, Beyazıt Camisi ve sahaflarından, eskicilerden, seyyar satıcılardan, Sirkeci’deki Hayyam Pasajı’ndan, Bahariye’de eskicilerden, Salı Pazarı’ndan makine satın alıyordum. Böylelikle 900 makineyi satın alma yoluyla biriktirdim. Hala biriktirmeye devam ediyorum.” diye konuştu.
Özel öğrencilere eğitim verilen bir kurum olan ve müzenin de içerisinde yer aldığı Nefus Nakipoğlu Özel Eğitim Uygulama Okulu’na annesinin ismini verdiğini ifade eden Nakipoğlu, “Ailemde Down Sendromlu çocuk yok ama bütün çocuklar bizim. Dolayısıyla o çocuklarımıza biz yol yordam öğretmeye çalışıyoruz. Daha doğrusu hem insan olmayı öğrenmeye çalışıyorum hem de insan olmayı öğretmeye çalışıyoruz.” dedi.
Müzenin herkes tarafından sahiplenilmesini istediğini ifade eden Nakipoğlu, “Bu makineleri ben almış olabilirim ama eğer ziyarete gelirseniz sizin, gelmezseniz benim. Burada savaşın, barışın, tarihin izleri var. Bu tarihe sahip çıkmak gerekiyor.” şeklinde konuştu.
“Her Şeyin Temeli Fotoğrafa Dayanıyor”
Fotoğrafın tarihine ilişkin bilgi veren Nakipoğlu, “İlk fotoğraf, 1826 yılında Fransız bir kimyager olan Joseph Niepce’in pencereden baktığı, ilk defa kalıcı kılınan ve sekiz saat boyunca pozlanarak çekilen bir fotoğraftır. Bacalar ve çatı görünür fotoğrafta. Daha sonra yine bir Fransız Louis Daguerre, fotoğraf makinasıyla ilk insanlı fotoğrafı çekmiş. Fotoğraftan önce hayatımızda klasik sanatçılar yani heykel tıraşlar ve ressamlar vardı. Bunlar da fotoğrafın icadından önce aristokratların, parası olanların heykellerini, resimlerini yapıyorlardı. Özellikle de yağlı boya resimlerini. Tabi günler alıyor. Bu süreçte fotoğrafçılara büyücü, fotoğraf makinelerine de şeytan icadı diyorlar. Makineler için kullanılan üç ayaklar (tripotlar) ahşaptı o zamanlar. Literatürlerde tripotu da şeytan icadı olarak görüyorlar ve reddediyorlar. Ama sonra 1839 yılında Fransız Bilim Akademisi’nde ‘Fotoğraf artık bir sanattır’ denilmiş ve fotoğraf hayatımıza girmiştir.” ifadelerini kullandı.
Fotoğrafın icadından sonraki süreçten bahseden Nakipoğlu, “Fotoğrafçı fotoğrafı çekiyor, heykeltıraş fotoğrafa bakarak heykelini yontuyor, ressam fotoğrafa bakarak resmi yapıyor. Böylelikle fotoğraf artık daha herkesin istifade edebileceği bir seviyeye gelmiş oluyor. Radyo, sinema, televizyon her şeyin temeli fotoğrafa dayanıyor. ‘Fotoğraf tek karede dünyadır’ diyor merhum Ara Güler. Dolayısıyla fotoğrafı ilk zamanlarda sekiz saatte de çekilse, daha sonraki aşamalarda çok daha hızlı filmler ve objektifler ile değerler arttıkça görüntüyü çok daha hızlı yakalama imkânı doğuyor.” dedi.
Nakipoğlu, fotoğraf makinelerinin insan ile benzer işlevselliğe sahip olduğunu ifade ederek, “Makinelerin gözleri var, tıpkı bizim gözlerimiz gibi. Aynı zamanda bizim hafızamız gibi hafızası var. Dolayısıyla görüntüyü filmde rapt-ı zapt altına alıyorsunuz.” şeklinde konuştu.
Fotoğrafa Dair Her Şey Müzede
Özellikle fotoğraf meraklıları tarafından ilgiyle ziyaret edilen müzede, 1896 yılında üretilmiş fotoğraf makinesinden başlayarak günümüze kadar gelen çeşitli marka ve ölçüde 900 adet fotoğraf makinesi ve aksesuarı sergileniyor. Müzede taşınabilen ve taşınamayan stüdyo tipi fotoğraf makineleri, çift objektifli makineler, casus veya mini makineler, Leica filmle kullanılan makineler, polaroid filmle kullanılan makineleri görmek mümkün.
Müzede, 1896 yılında üretilen devasa fotoğraf makinesinden, çok küçük formlarda üretilmiş casus kameralara kadar; fotoğraf makinelerinin teknolojik ve işlevsel tüm sürecini inceleme imkânı tanınıyor.
Bakırköy Nefus Nakipoğlu Özel Eğitim Uygulama Okulu’nun 4. katında yer alan müze, hafta içi 09:00-17:00 saatleri arasında ziyaret edilebilir.