T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İstanbul Valiliği Açık Kapı Birimlerine 2024 yılında gelen tüm başvurular, hızlı ve etkili bir şekilde çözüme kavuşturuldu.
İçişleri Bakanlığı tarafından vatandaşlarla en üst düzeyde iletişim kurularak, taleplerinin etkin ve hızlı bir şekilde alınması, takip edilmesi ve sonuçlandırılması amacıyla “Açık Kapı” projesi yürütülüyor. İstanbul Valiliği Açık Kapı Birimleri, bu kapsamda 2024 yılında 80 bin 380 başvurunun tamamını sonuçlandırarak vatandaşların kamu kurumları ile olan iletişimini güçlendirdi.
İSTANBUL’DA EN ÇOK ESENYURT’TAN AÇIK KAPI’YA BAŞVURU YAPILDI
2024 yılı istatistiklerine göre, 81 İl Valiliği’nde oluşturulan Açık Kapı birimlerine gelen başvurular, 2023 yılına kıyasla yüzde 1,83 artış gösterdi. Toplam başvuruların yüzde 11,32’si ise İstanbul’dan alındı. İstanbul’da, en fazla başvuru 8 bin 779 başvuru ile Esenyurt’tan alınırken, 5 bin 903 başvuru ile Sultangazi ikinci, 5 bin 244 başvuru ile Küçükçekmece üçüncü sırada yer aldı.
AÇIK KAPI’NIN BAŞVURULARI CEVAPLAMA ORANI YÜZDE 6,71 ARTARAK YÜZDE 70’E ULAŞTI
Açık Kapı Birimlerine yapılan başvuruların süresi içinde cevaplanma oranı, 2023 yılına göre yüzde 6,71 artarak 2024 yılında yüzde 70'e ulaştı. Başvurularda yüz yüze başvuru oranı ise dijitalleşme sürecinin göz önünde bulundurulmasına rağmen bir önceki yıla göre yüzde 1,9 artış gösterdi.
AÇIK KAPI, KADINLARA YARDIM ELİ UZATTI
Açık Kapı Birimlerine yapılan başvuruların büyük bir kısmı ilkokul ve ortaokul mezunu kişilerden oluşuyor. Başvuru yapanlar arasında kadınlar yoğun bir şekilde yer alırken, başvuru sahiplerinin yaş aralığı ise özellikle 30-40 yaşları arasında yoğunlaşıyor. Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) verilerine göre, çalışma çağındaki nüfusun istihdam oranının kadınlar arasında daha düşük olması, Açık Kapı başvurularının büyük oranda kadınlar tarafından yapılmasının sebeplerinden biri olarak öne çıkıyor. Açık Kapı Birimleri, ilimizde ayrıca Kadın Destek Uygulaması (KADES) bilgilendirme kampanyaları düzenliyor, uyuşturucu bağımlılığıyla mücadelede tedaviye erişim ve bilgi desteği veriyor, muhtar ziyaretleri ile mahalle sakinlerine yürütülen hizmetler hakkında bilgi sağlıyor. Bu kapsamda, 2024 yılında Açık Kapı Birimlerinin ilimizde gerçekleştirdiği iyi uygulamalara örnekler şu şekilde yer almıştır;
“Beşiktaş Açık Kapı’dan, Şiddet Gören A.K.'ye Yardım Eli”
“Görme Engelli Vatandaşın Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) Randevu Sorunu Ümraniye Açık Kapı Birimi Tarafından Çözüldü”
“Tuzla Açık Kapı, Otizmli Öğrencinin Servis Sorununu Çözüme Kavuşturdu”
“Valiliğimiz Açık Kapı Müdürlüğü’nden 88 Yaşındaki Vatandaşa Otopark Ücretinde İndirim Desteği Sağlandı”
“Eğitim İhtiyaçları İçin Şile Açık Kapı Biriminden Yardım Eli”