T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İstanbul Valisi Ali Yerlikaya, İçişleri Bakanı Süleyman Soylu ile birlikte kullanıma hazırlanan 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü’nde incelemelerde bulundu.
İller İdaresi Genel Müdürü Ali Çelik’in kısa sunumuyla başlayan toplantıda konuşan İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, “Türkiye’de 44 ilimizde faaliyete geçen 122 Acil Çağrı Merkezi’nin bugün 45. merkezini ziyaret ettik.
Acil çağrı durumlarını kaliteli bir şekilde karşılayıp kısa sürede yardım etmek amacıyla başlatılan bu projede 2 yılda ciddi adımlar atıldı. Bu yılın sonunda 70 ilimizde 112 acil merkezin halkımıza hizmet vermeye başlaması planlanıyor. 2020 yılının ortasında ise 81 vilayetin tamamında 112 Acil Çağrı Merkezi’ni tamamlamayı hedefliyoruz.
112 Acil Çağrı Merkezlerimizde, Bakanlığımızın bilişim uzmanları tarafından geliştirilen çok fonksiyonlu yazılım kullanılıyor. Yurt dışında pek çok ödül alan yerli yazılım içerisinde konum bulma ve herhangi bir acil durumda arabalarda devreye giren otomatik arama özelliği de barındırıyor.
112 sistemini özellikle etrafımızdaki ülkelere ihraç etmek, Türkiye’nin önemli bir kalemi olacaktır. Türkiye, yazılım donanım ve maliyet bakımından dünyanın birçok noktasından daha ileride. Hizmet alanını ekonomik gelir alanına döndürebilmek hedeflerimiz arasındadır.
Burada en önemli avantajlardan birisi 112 yazılımı ile vatandaşımız tek bir telefon görüşmesi yapacak olmasıdır. Verilere baktığımızda İstanbul’da 2019 yılından itibaren 15 milyon çağrı gelmiş olduğunu görüyoruz.
Yazılımla birlikte Temmuz ayından itibaren gelen çağrıları yönlendirme burada tek bir noktadan sağlanacak. Bu proje kapsamında engelsiz 112 hizmeti de veriliyor. Aynı şekilde yazılımda Türkiye’de yaşayan yabancılar ya da turistler için de farklı dil seçenekleri var.
Vatandaşımıza hizmet noktasında çok önemli bir katkı sağlayacaktır. İstanbul’umuza ve İstanbul’daki vatandaşlarımıza tüm acil birimlerinin bir arada toplanacağı bu uygulamanın hayırlı olmasını temenni ediyorum.” diyerek uygulamayla temel amaçlarının vatandaşların hayatlarını kolaylaştırmak olduğunu ifade etti.
Bina, 2020 Yılının Eylül Ayında Taşınacak
İstanbul Valisi Ali Yerlikaya, “3 Kasım’da göreve başladığımızda 112 Acil Çağrı Merkezi bina yapımı henüz başlamamıştı. Bakanlığımızın büyük desteğiyle ihale sürecini tamamladık. 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü binamızı 2020 yılının Eylül ayında, Hasdal’da bulunan AFAD merkezinin yanına taşıyacağız.
Bu hizmetlerle birlikte acil durumu bulunan vatandaşlarımızın tek bir telefonla belediye, sağlık, itfaiye, jandarma, polis, sahil güvenlik birimleri tek bir yerden kontrol edilecek.” diye konuştu.
Konuşmaların ardından Bakan Soylu ve Vali Yerlikaya, binada incelemelerde bulunarak çalışmalar hakkında bilgi aldı.